امروزه کارمندان در دفتر کار خود این امکان را دارند که دمای رنگ نور چراغ های فضای کار خود را متناسب با الگوهای کار و فعالیت هایشان تنظیم کنند.

با پیشرفت تکنولوژی در عرصه های مختلف ، چراغ های روشنایی LED  با قابلیت تنظیم رنگ و شدت نور به بازار عرضه شده اند ، این ویژگی از چراغ ها باعث ایجاد حس بهتر به کاربران در محیط کار شده است. مدیران شرکت ها برای تامین روشنایی دفاتر کوچک و بزرگ خود می توانند از این تکنولوژی استفاده کنند.در حال حاضر، چراغ های خطی ال ای دی (LED Linear Lighting) نیز این قابلیت را دارند.

در دفاتر بزرگ اداری که از نور کافی روز و پنجره های بزرگ بر خوردار هستند، هنوز مناطقی وجود دارند که کارمندان به دلیل عواملی مانند:  فصل، پوشش ابر، جهت کاری روی میز و موقعیت سایه پنجره به میزان کافی از نور را دریافت نمی کنند.  بکارگیری این تکنولوژی با استفاده از چراغ های خطی ال ای دی بصورت موثری باعث رضایت مدیران از لحاظ کنترل و مصرف بهینه انرژی و کارمندان به جهت تامین نور کافی در محیط کار می شود.

کاربران این دفاتر میتوانند هردو ویژگی (شدت نور و رنگ نور) را با استفاده از سیستم SpectraSync technology بر اساس نیاز یا اولویت کنترل کنند.

تکنولوژی SpectraSync باعث بهبود نیازهای ذاتی و بیولوژیکی انسان برای آسایش ، در ارتباط با محیط های خانوادگی ، اداری، محیط های پیرامونی و .. که  به طور بالقوه منجر به بهبود بهره وری و کاهش استرس می شود. هدف آن تجهیز متخصصان روشنایی با ابزارهای مورد نیاز برای پیاده سازی استراتژی های محور انسانی ( نورپردازی با محوریت نیازهای انسان ) در محیط های گوناگون  است که باعث ترویج سلامتی و تعادل می شود.

در این تکنولوژی معمولا ۴ سطح از رنگ نور تعریف شده وجود دارد که بطور پیش فرض بر روی سیستم قرار میگیرد.. این درجات به طور معمول رنگ و شدت نوری مناسب را برای استفاده کنندگان فراهم می کند که شامل موارد زیر است :

  1. تمرکز (محیط های آموزشی مانند دانشگاه، مدارس و …) ۵۰۰۰ کلوین
  2. کار (محط های اداری عمومی) ۴۰۰۰ کلوین
  3. عادی (مراکز خرید و اماکن عمومی) ۳۵۰۰ کلوین
  4. آرام (محیط مسکونی یا استراحت) ۳۰۰۰ کلوین

چراغ خطی دفتر کار | چراغ خطی | نور خطی | شرح استفاده از نور خطی در یک پروژه مسکونی | چراغ های خطی | ایده نورپردازی خطی

همچنین در کنار انتخاب این سطوح رنگ نور می توان میزان شدت روشناییرا نسبت به نور روز و نیاز کاربران به راحتی کنترل نمود.کارمندان همچنین می توانند نورپردازی را مطابق با ترجیحات شخصی خود ، دید ، مواد و رنگ ها یا زیبایی شناسی فضا تقویت کنند.

نور تاثیر زیادی بر روی افراد می گذارد. تحقیقات پیوسته برای درک چگونگی تأثیر نور بر چرخه خواب انسان ، سلامت و بهره وری در حال انجام است.

چراغ های خطی ال ای دی قابلیت تنظیم سطوح مختلف رنگ نور را دارند، همچنین با استفاده از سنسورهای نوری به ما این اجازه را میدهند که سطوح مختلف شدت نور را بطور خودکار کنترل نماییم.

طبق تحقیات صورت گرفته نشان میدهد این فناوری جدید تا باعث افزایش بهره وری در محیط کار و آرامش در محیط زندگی می شود.

[تعداد: 9    میانگین: 5/5]
2 comments
  • علی میرزایی
    Posted on می 4, 2020 at 4:01 ق.ظ

    سلام
    مطلب خوبی بود
    چطور میتونم برای فضای اداری که داریم چراغ خطی مناسب انتخاب کنم؟

    Reply
    • مدیریت
      Posted on می 5, 2020 at 12:22 ب.ظ

      ممنون از توجهتون
      تماس بگیرید کارشناس های ما پاسخگو هستند

      Reply

Leave a comment