گالری نقاشی فرمانفرما

شرح پروژه نورپردازی :

  • هدف پروژه، نورپردازی گالری بر اساس استانداردهای تعریف شده برای این نوع فضا بود. ساختمان مورد بررسی شامل دو طبقه است، که طبقه دوم شامل یک اطاق اصلی و دو اطاق جانبی و یک سالن می باشد، که مورد استفاده برای گالری است. و طبقه اول شامل یک اطاق اصلی و یک سالن مورد استفاده برای گالری  و اطاق مدیریت و یک اطاق کنفرانس است. برای فضاهای گالری نورپردازی به گونه ای طراحی شده است که علاوه بر تامین نور تاکیدی تابلوها، نور عمومی سالن نیز با استفاده از تجهیزات در نظر گرفته شده برای نورپردازی تابلوها تامین گردد. برای اطاق کنفرانس طراحی براساس کاربری آن دارای حالت استفاده اصلی و استفاده در حالت نمایش اسلاید یا فیلم می باشد که برای هر مورد سطح روشنایی متناسب با آن در نظر گرفته شده است.
  • طراحی نورپردازی بام با توجه به کاربری ساختمان و نوع استفاده از آن انجام گرفته است. چراغ های در نظر گرفته شده بر اساس هماهنگی کامل با نوع سازه و همزمان زیبایی می باشد. فرم و ساختار چراغ ها خود به عنوان المان دکوراتیو باعث ایجاد فضای گرم و صمیمی در بام خواهد شد.
  • در طراحی نورپردازی محوطه با توجه به اهمیت درخت ( کاج )، آن به عنوان المان اصلی در نظرگرفته شده است. طراحی انجام شده برای آن به گونه ای انجام شده است که کمترین میزان خیرگی را داشته باشیم و آسیبی به روند رشد و نگهداری آن وارد نشود. برای پیاده راه جانبی باغچه از چراغ های سنگی استفاده شده است تا بتواند هماهنگی مناسبی با محوطه و نمای ساختمان داشته باشیم. در قسمت ورودی جنوبی ساختمان از سمت حیاط، دیواره ی سنگی با توجه به زیبایی آن به عنوان المان دکوراتیو، نورپردازی تاکیدی برای آن در نظر گرفته شده است. برای ورودی اصلی حیات در قسمت شرقی یک باکس برای تعبیه چراغ داخل آن طراحی شده است تا نقاشی روی دیواره ی آن به خوبی قابل مشاهده باشد.
  • برای ورودی کوچه و راهرو ها چراغ های دکوراتیو در نظر گرفته شده است تا علاوه بر روشنایی استاندارد فضا بتواند زیبایی بصری مناسبی ایجاد کند. این بخش از طراحی نیز بر اساس نوع کاربری کلی ساختمان در نظر گرفته شده است.

 

نام پروژه

گالری نقاشی فرمانفرما

موضوع پروژه

طراحی نورپردازی | تامین تجهیزات  | اجرای پروژه نورپردازی

موقعیت جغرافیایی

تهران، خیابان قائم مقام فراهانی

کارفرما

شخصی

دسته بندی :

[تعداد: 2    میانگین: 5/5]