طراحی نورپردازی

نورپردازی فضای سبز

نورپردازی فضای سبز

هدف از نورپردازی فضاهای سبز ایجاد جذابیت برای افراد به منظور حضور در محیط، ایجاد فضایی مناسب برای گپ و گفت و استفاده از زیبایی آن در شب هنگام می باشد.

استفاده از سیستم روشنایی که توجه به عدم وجود خیرگی دارد و ایجاد محیط گرم و دوستانه می کند، ما را در رسیدن به این هدف کمک می کند.

در طراحی و اجرای فضاهای سبز و معابر عمومی غالبا موارد زیر مد نظر قرار می گیرد:

۱٫مشخص نمودن فضاهای مختلف و کاربری آنها جهت تامین روشنایی مناسب آن

۲٫تعریف سناریوی جامع نورپردازی به این معنی که ایده کلی نورپردازی مشخص گردد.

۳٫تامین روشنایی اصلی General lighting  که براساس استانداردها طراحی و تامین میگردند.

۴٫تامین نور موضعی برای سوژه های مختلفFocal lighting  که در راستای نیل به اهدافی است که در سناریو مشخص شده و اشیا خاصی را مدنظر قرار می دهد.

نورپردازی فضای سبز نباید یکپارچگی فضا را خدشه دار کند، نورهایی که در پس زمینه انتخاب می شوند باید ملایم ویکنواخت باشند، توجه ویژه ای به بحث دکوراتیو بودن چراغ ها در این بخش خواهیم داشت.

نورپردازی درختان و گیاهان بر اساس نوع شکل ظاهری آنها به طور کلی به ۵ بخش تقسیم می شوند:درختان گرد شکل،  درختان گسترده،  درختان مخروطی شکل ، درختان ستونی ،درختان پهن برگ

در حالت کلی استفاده از چراغ های Floodlight ، و Ground Re ، بهره بردن از Shader مناسب بر اساس بخش بندی های فوق صورت می گیرد. مطالعه نوع درختان به لحاظ شکل ظاهری آنها در فصول سرد و گرم به منظور نورپردازی مناسبتر آنها صورت می گیرد. استفاده از رنگ های متنوع برای Bold شدن برخی از درختان بر اساس سناریوی موجود باعث ایجاد فضای دلنشینی خواهد شد.

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]